最新年报
2017可持续发展报告
2018年第三季度生产报告

17 maaliskuuta, 2021

伊利-凯斯库斯,塔那努特,17月3日2021 luonnonsuojelulain mukaisen lausuntonsa Sakatin kaivoshankkeen自然- arvioinista。e -keskus toteaa lausunnossaan, että nature -arviointia tulee täydentää ennen kuin viranomainen voi antaa hankkeelle lupaa tai hyväksyä tai vahvistaa sununnitelman。

lausunnossane -keskus kiinnitti huomiota muun muassa hankkeen pohjavesimallinnuksen epävarmuustekijöihin。Lausunnon mukaan epävarmuustekijöitä on käsiteltävä laajemmin, jotta voidaan varmistua siitä, onko kaivoshankkeella Viiankiaavan suojeluperusteisiin merkittävästi heikentäviä vaikutuksia vai ei。

" Viranomaiset ovat perehtyneet tarkkaan laajoihin selvityksiimme, ja esittäneet hyviä havaintoja ja täydennysehdotuksia。Yhteisenä päämääränä on, että riskit tulevat mahdollisimman hyvin kartoitettua ja viranomaisten seikkaperäiset lausunnot auttavat meitä arvioinnin täydentämisessä ", toteaa AA Sakatti Mining Oy:n toimitusjohtaja Pertti Lamberg。

Sakatin kaivoshankkeen ympäristövaikutusten arviointiselostus (YVA-selostus) jätettiin marraskuussa 2020。Selostuksesta saatiin useita lausuntoja ja ey -keskus valmistelee niiden ja oman näkemyksensä pohjalta arvion, jonka odotetaan valmistuvan kevään 2021 kuluessa。

" Sakatin kaivoshanke toteutuessan merkittävästi työtä ja verotuloja Suomeen。Jatkamme hankkeen valmistelua ja ympäristövaikutusten arviointityötä tiiviissä yhteistyössä viranomaisten kanssa, Lamberg toteaa "

Lisatietoja:

Pertti Lamberg