最新年报
2017可持续发展报告
2018年第三季度生产报告

16 joulukuuta 2020

AA Sakatti Mining Oy jätti marraskuun viimeinen päivä Sakatin monmetallikaivoksen YVA-selostuksen viranomaiskäsittelyyn yhteysviranomaisena toimivalle Lapin elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskukselle(“eli -keskus”)。

Kaivoksen YVA-selostus käsittää malmin louhinnan maanalaisessa kaivoksessa, rikastuksen etäällä suojelualueelta ja rikasteen kuljettamisen jatkojalostettavaksi。Yli tuhatsivuinen YVA-arviontiselostus liitteineen on nyt julkinen ja saatavilla ympäristöhallinnon verkkosivuilla。painetuna materiaali上esillä Sodankylän kunnassa (kirjasto ja kunnantalo) sekä Lapin ELY -keskuksessa。

“Olen erittäin tyytyväinen YVA-selvityksen laatutasoon ja laajuuteen。Suunnittelussa olemme hakeneet ympäristön kanalta parhaita teknologisia ratkaisuja, joista osa on täysin uusia Suomessa。Toivon, että eri sidosryhmät tutustuvat YVA-selvitykseemme”,toteaa AA Sakatti Mining Oy:n toimitusjohtaja Pertti Lamberg。

“Mittava selvitys sisältää useita tärkeitä erillisselvityksiä, joista mainittakoon;vaikutukset Viiankiaavan Natura 2000-alueeseen, arviot aluetalousvaikutuksista, porotalousselvitys sekä esitys vapaaehtoisesta ekologisesta kompensaatiosta, johon yhtiö on sitoutunut ", kertoo vastuullisuusjohtaja Ulla Syrjälä。

yva - proessiin saavat ossallistua kaikki ne, joihin suunniteltu tuleva toiminta voivaikuttaa。YVA-selostus on kommentointia varten nähtävillä: 16.12.2020-12.2.2021 ja se esitellään yhteysviranomaisen järjestämässä yleisötilaisuudessa Sodankylässä 19.1.2021。

Lisatietoja:

Pertti Lamberg 乌拉Syrjala